Jak se staví model – Tiger 1:35 Dokončení motorového prostoru a převodovka

Bře 16, 2011 Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Jak se staví model – Tiger 1:35 Dokončení motorového prostoru a převodovka by

Po vaně přišlo na řadu zakomponování motoru do vany.

Pohled na motorový prostorMotorový prostor

Podle návodu (po pár nešťastných odchýleních od návodu jsem se ho teď už radši držel) se měla nejdříve do vany přilepit přepážka mezi motorovým prostorem a prostorem pro posádku. Zdálo se mi to divné soukat tam poté motor, ale proti gustu žádný dišputát. Přepážku slepit nebyl problém, ale bylo na ní asi osm stop po vyhazovačích, které bylo potřeba zatmelit a zabrousit. Když jsem byl s přepážkou spokojen, nabarvil jsem ji tankovou šedou jako vanu.

Přilepení na místo také nebyl problém, jen se mi zdálo, že pancíř vzadu tanku je lehce pokroucený. Uvidím dále, jak budou sedět a lícovat vrchní pancíře. Nasoukat do takto malého prostoru motor a poté ho tam přilepit bylo i nad moje nervy.

Proto jsem musel odstranit z motoru již zmíněnou nádobu. Přilepení nebylo snadné a motor na místě moc nedržel, ale vyřešilo se to pozdějším přilepením k převodovce.

PřevodovkaPřevodovka

Stavba

Stavba převodovky a hnacích tyčí byla pohodovou záležitostí, až na drobné broušení dvou hlavních dílů, mezi kterými vznikla jasná stopa po slepení. Celou převodovku jsem složil a až když jsem ji měl celou slepenou, přetřel jsem ji metalickou barvou hlavní od Agamy (stejně jako motor) a udělal dry-brush metalickou hliníkovou barvou. Touto barvou jsem naznačil poškrábání kovu na plochách, bez kterého by v nás celá převodovka nevzbuzovala kýžený dojem kovu. Zde musím zmínit fakt, že jsem se opět nedržel návodu a přilepil jsem hnací kola dříve než jsem měl a drobně jsem si ztížil situaci. Hnací kola totiž měla výstupky, které měly zapadnout do dir v bubnových brzdách přidělaných na převodovce. Musel jsem je odříznout ostrým skalpelem a převodovku přilepit na místo „podle oka“.

Začínáme s interiéremPatina

Protože jsem stavěl převodovku, ve které je určitě olej a zajisté i šrouby od krytu převodovky budou namazané, je potřeba i toto znázornit. Proto jsem celou převodovku nalakoval matným lakem. Po důkladném zaschnutí (asi dva dny) jsem se pustil do znázornění mastnoty a špíny. Do kalíšku jsem si dal olejovou barvu Umbry přírodní a lehce ji naředil ředidlem na emailové barvy (Revell). Na tenký štětec jsem nabral trochu olejovky a natřel s ní místa mezi šrouby. V této fázi mi šlo jen o to dostat olejovku na ty místa, kde má být (na přesnost jsem nyní nehleděl – upraví se následovně).

Poté, když jsem měl olejovou barvu tam, kde měla posléze být, jsem si otřel štětec a namočil jej do ředila (opět Revell, ale spíš bych doporučil můj dříve osvědčený technický benzín – není vůči zaschlé barvě tak agresivní, Revell se snaží zaschlou barvu doslova rozežrat). Lehkými dotyky namočeným štětcem v ředile jsem olejovou barvu donutil roztéci po hranách a tam kde se mi nehodila jsem ji setřel. Když jsem takto s olejovou barvou skončil, nechal jsem ji zaschnout. Olejová barva mi tak znázorňuje špínu a mastnotu držící se v rozích mezi šrouby. Nevím jak tato převodovka v používaném tanku vypadala, ale řídím se heslem: „S opotřebováním se to nesmí přehánět a většinou je lepší přestat, když si myslíte, že jste právě v půlce.

Palivové nádržeMotorový prostor – palivové nádrže a chladiče

Palivové nádrže

Po usazení převodovky na místo jsem se vrátil k motorovému prostoru. Zde mi chyběly dodělat palivové nádrže a chladiče s ventilátory. To vše přijde po stranách samotného motorového bloku. Jako první jsem nabarvil nádrže tmavší červenou barvou. Nechal jsem ji řádně zaschnout a asi po dvou dnech jsem se pustil do zakončovací fáze. Trochu červené barvy jsem si smíchal s černou barvou (asi v poměru 7:1). Tuto smíchanou barvu jsem silně rozředil a přetřel s ní palivové nádrže. Barva mi stekla do prohlubní a navíc udělala efekt nestejnorodé barvy, což mě i mile překvapilo. Nádrže vypadají lépe než jsem očekával.

ChladičeChladiče

U chladičů nastal problém, a to kam přesně přidělat ventilátory. Ať jsem hledal jak jsem hledal. Jasnou odpověď jsem nedostal, proto jsem rozhodl, že ventilátory dám asi o 2 mm níže než je samotný chladič (později jsem zjistil podle dalších nákresů a fotek, že to byla nejspíš špatná volba a ventilátory mají být dole zároveň s chladiči).

Chladiče jsem udělal wash černou olejovou barvou (v místě mřížky) a dry-brush stejným způsobem jako na převodovce. Vrtule ventilátorů jsem nabarvil podle návodu zelinkavě (do staré bílé barvy jsem přidal trochu tmavé zelené – touto barvou je natřen celý interiér) a udělal na nich jemné odřeniny. Ale shledal jsem, že je to nepostačující, proto ventilátory konečná úprava ještě čeká.

Tímto jsem z většiny skoncoval s pohonem a v dalším díle nás čeká první seznámení s interiérem.

Autor: Jakub Šimák

ARMY, Tanky

About the author

The author didnt add any Information to his profile yet
Comments are closed.